The head of Rostec Sergey Chemezov denied information about the interest of the state Corporation to purchase and financing of the TV channel RTVi, reports RIA “Novosti”.
“We have no relationship” – he said to journalists in response to a request to comment on media reports on the subject.

The owner of RTVi in 2012 was a former Director of TV channel “Star” Ruslan Sokolov. It was reportedthat the purchase cost him approximately $ 10 million. In September 2016, the General producer of TV channel RTVi was appointed Alexei Pivovarov.

In early November edition of “Medusa” reported, citing a source in the Russian government, “familiar with the situation” that the money for the purchase of the canal was given by the head of Rostec Sergey Chemezov. The owner of RTVi earlier denied the report, telling reporters: “Someone even said I was from the intelligence Directorate of the General staff, and what, to believe any of this?”

As mentioned in the article, money RTVi is not enough in 2015 Ruslan Sokolov decided to search for a channel a new investor and found. At whose expense it starts a new phase of activity RTVi is unclear. Himself Ruslan Sokolov refuses to give the name of the investor, citing the wishes of the partner. According to one of the people working on a new concept RTVi, that Chemezov is the most mysterious investor, as mentioned in the material.

However, Alexey Pivovarov and editor in chief of the RTVi website Ilya KLISHIN deny the communication channel with Chemezov. As told to “Medusa” a source close to the administration of the canal, the investor is the person “from a European country with Eastern flavor.” Other sources say about the Turkish origin of the mysterious businessman. According to the source of “Medusa” in RTVi, the amount of investment in the channel will be 60 million dollars over three years.

RTVi is an international Russian-language TV channel broadcasting on the territory of Russia, Ukraine, Baltic countries, USA, Canada, Israel, Germany and the UK etc., was established in 90-ies of the businessman Vladimir Gusinsky.



Chemezov denied reports about the interest of “Rostec” to purchase the TV channel RTVi 01.12.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal