Russian businessman, the owner of the company “Basic element” Oleg Deripaska, filed on Monday, may 15, the lawsuit in Federal court in Washington for the Associated Press for the publication of a libelous about him. It is reported TASS with reference to the archives of the court.

From documents follows, that a lawsuit was filed in connection with the “slander contained in a direct or indirect statements” of the Agency. “March 22, 2017, the AP published an article by Jeff Horvitz, Chad Dey, which put forward false accusations against Mr. Deripaska of involvement in criminal acts and other offences”, – stated in the lawsuit.

“The article is written in such a way that it creates a false idea of what a commercial transaction Deripaska in the period from 2005 to 2009 had some relevance to the alleged criminal acts and violations related to the campaign of then-presidential candidate Donald trump and the presidential elections in 2016 in the United States,” – said in a statement.

The document stated that AP has no reason to announce that any agreement between Deripaska and former campaign adviser to candidate Donald trump Paul Manafort “for undermining democratic movements”: “Deripaska had made no payments in Manafaru to undermine the democratic movement.” In the lawsuit Russians said that his lawyers requested AP to deny the published information, but the Agency refused.

Earlier, Deripaska called the publication of the AP attributed to him about involvement in the promotion of the interests of Moscow part of the anti-Russian campaign by American media. He denied the material contained in the Agency’s assertion that by Paul Manafort allegedly secretly working for Deripaska over 10 years ago with the purpose of promoting the interests of the Russian leadership and created “an ambitious political strategy to undermine the anti-Russian opposition in the former Soviet republics”.

As noted by the entrepreneur, although AP continues to insist on the veracity of the information referred to in the publication, it was forced to admit that the contract concluded by Monforton and Deripaska did not contain wording about the work owned by the businessman of the Corporation in the interests of the Russian state.

In the material published by AP, said that by Paul Manafort about 10 years ago, was secretly working for Oleg Deripaska, promoting the interests of the Putin government. According to sources, the Agency, Manafort in June 2005 introduced Deripaska secret strategic plan, which was offered to influence policy, business communication and news coverage in the United States, Europe and the former Soviet republics, benefiting Moscow. According to the version of AR, in 2006 the parties signed a contract worth $ 10 million, which Manafort was to receive annually until 2009.

Manafort also proposed concrete measures to discredit the anti-Russian opposition in the former Soviet republics, mentioned in the material. The ex-adviser to trump the AP confirmed the fact of cooperation with Deripaska, but stressed that we are talking about business projects, not politics. According to Manafort, it really worked with the Deripaska almost 10 years ago, introducing it to both business and private matters in the countries where he had investments.

The official representative of Deripaska at the same time declared to the newspaper “Vedomosti”that Manafort previously provided to the businessman Advisory services “under the contracts that relate exclusively to the business interests of Oleg Deripaska”.

By Paul Manafort in August 2016, left the campaign headquarters trump amid allegations that during operation Advisor to the President of Ukraine Viktor Yanukovych from 2007 to 2012 he received large amounts of cash from the accounts of the Party of regions of Ukraine in the “grey scheme”. Manafort has repeatedly denied its ties with Russia. In turn, the press Secretary of the President Dmitry Peskov has also denied the information about the Kremlin’s involvement in the organization of the contacts of Manafort and Deripaska. “The Kremlin is irrelevant. The Kremlin did not know about this,” said he.



Deripaska has filed a lawsuit against the Associated Press for libel 16.05.2017

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal