Chief editor of “Vedomosti” Tatyana Lysova in March 2017 will leave his post. At the meeting of the Board of Directors for publication on 26 October, she said he will resign from his post as head of the newspaper for family reasons and that no external or internal reasons for its dismissal no future, said on the newspaper’s website. She will remain a member of the Board of Directors of the publishing house.

“We have enough time to find a good new editor for “Vedomosti” and I find a new use for their forces,” – said Lysov. According to her, first and foremost, it will take the education of their children. The owner of the newspaper Demyan Kudryavtsev said that the editors will consult with Lisovoy and be it further, no matter what she did, say “Vedomosti”.

According to the source Magazine Slon, close to the Board of Directors of the “Business news Media” (the founder), Lysova can stay in the publishing house, moving to another position. “The sentence she received,” – said the source. Lysova told the Board members that he was going to make such a decision 2-3 years ago, but decided to wait because of the change of shareholders of the company, said Slon Magazine.

At the same time, anonymous sources of the radio station “Echo of Moscow” said that the decision to dismiss Lisovoy took Kudryavtsev. “Immediately after the claim of Igor Sechin”, – wrote the chief editor of the radio station Alexei Venediktov in Twitter.

In August, the company “Rosneft” submitted the claim to “Vedomosti”. In September the court ordered the newspaper to remove from the website edition of an article about the house in the suburban village of Barvikha, and to destroy the surviving mintage numbers.

Rosneft has denied any link nor was the resignation of Lisovoi and litigation. The company has no relation to the reshuffle in the newspaper, said the TV channel “Rain” the press Secretary of “Rosneft” Mikhail Leontyev.

Demyan Kudryavtsev became the owner of “sheets” in 2015, buying shares of Dow Jones and the FT Group. “If not for the change in the law, our foreign owners would be left with “statements”, – said Tatyana Lysova. We are talking about amendments to the law on mass media. According to them, a foreign company cannot own more than 20% published in Russian media.

Lysova in 2015 stated that Kudryavtsev asked her to join the Board of Directors of the company who own “statements”. “My desire to continue to work in the “Gazette” will depend on how will be the interaction with the new shareholder and his representatives,” she wrote in



Editor-in-chief of the newspaper “Vedomosti” Tatyana Lysova, will leave his post in March 2017 26.10.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal