The ESN group plans to create a single media holding, uniting RBC, talks about the purchase which leads with the group “ONEXIM” Mikhail Prokhorov, with other assets belonging to it. About it to journalists on Wednesday, may 17, said the owner of ESN, Gregory Berezkin. ESN already belongs to the publishing house “Komsomolskaya Pravda” daily newspaper Metro.

“This is, of course, a single holding in General. And there will maximize the use of all the synergy that exists in this business,” said Berezkin, quoted by TASS. The owner of ESN explained that the synergy of the assets are mainly in the field of advertising. “We have an idea how it will develop. In principle, here everywhere different audiences in all media. They have a lot of synergy,” he said.

Meanwhile, the terms and details of the purchase transaction, RBC is unknown. Berezkin limited only to the remark that “deal”. According to him, “there is no fundamental big contradictions there,” but remained “a lot of equipment”, which is currently handled by the lawyers.

In April, the Agency RNS reported that the group “ONEXIM” Mikhail Prokhorov resumed stopped in the summer of 2016 negotiations for the sale of the media holding RBC.

As a possible buyer called Berezkina structure. The main assets of UST – Rusenergosbyt and “Rusenergoresurs”. Also Berezkin owns oil terminals, “Uyar” and “Skovorodino”, investing in the development of the operating system Sailfish. In addition, the entrepreneur is a shareholder of the daily newspaper Metro, a co-owner of publishing house “Komsomolskaya Pravda” and ID “RZD-partner”.

It was noted that the negotiations on the purchase of RBC is a “pool of investors”. The bulk RBC debt is on the balance of the structures associated with the “ONEXIM” and the theme of debt of the company, amounting to more than $ 200 million, has not yet been settled.

At the same time employees of RBC said that in the near future the media can indeed be sold. And the Kremlin was reluctant to interfere in the question of sale, calling it “personal business” private owners.

The Federal Antimonopoly service of April 28, received a petition for approval of acquisition of 65.43% of shares of OJSC “RBK”, JSC “Sotol Project.” “Sotol Project” is a group of ESN.

The press associated the sale of RBC with pressure from the Deputy head of the presidential administration of Russia Alexey Gromov. The website Vc.ru reported that thunders, which deals with the media, wants to control RBC. According to the source, Gromov has increased the pressure on Mikhail Prokhorov from-for publications of RBC of protest rallies, “we won’t Dimon” and reformatting of RBC-TV. Deputy head of the AP considered it a personal insult, it was said in the article.

RBC media holding owns the eponymous information portal, and the RBC Daily newspaper, RBC magazine and RBC TV. After the crisis of 2008, RBC was not able to cope with the debt load. In 2010, the main shareholder of the company was a group of “ONEXIM”, to assume its debts.

At the end of 2013 – early 2014 RBC moved part of the staff of Forbes. Under the leadership of chief editor of RBC Elizaveta Osetinskaya was the joint editorial of the website, magazine, newspaper and RBC TV.

In April 2016, at the offices of the group “ONEXIM” were searched. In may last year, the media holding RBC has left the editor-in-chief Elizaveta Osetinskaya, editor in chief of the newspaper RBC Solius, as well as chief editor of information Agency RBC Roman badanin.



ESN is going after the purchase to create a single RBC media holding 17.05.2017

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal