First Deputy Chairman of the Duma Committee on information policy, Samail sarailiev opposed the budget cuts the Russian media, suggesting that in conditions of information war against Russia to equate journalists to the military, reports “Interfax”.

“The media industry and journalists equate, in my opinion, to the Ministry of defense – these people, often early fight, who are constantly on the front lines, which convey information on which it is impossible to push, even taking into account the difficult economic situation” (quoted by RIA “Novosti”), – said the Deputy from Chechnya at a meeting of the Committee at which was discussed the draft Federal budget for 2017.

Sarailiev urged not to cut funding for the media, given the difficult situation in the world. The Deputy noted that in terms of sanctions, “when you pour dirt on our country,” in the international information space of the Russian TV channels often remain single, “who more or less have something really does, tells the truth.”

The MP also highlighted the media, who, in his opinion, worthy of equating with the military. “It (the situation) not the first (such). These attacks, sanctions. In our country there are few resources – “Russia today” and RT that best convey the truth to the inhabitants of the countries in different languages that tell the truth about Russia”, – said the Deputy. “This is our window, which really tells the truth, does something, communicates this truth to other countries,” – said Saraliev.

TV channel Russia Today (RT) was launched in December 2005. Currently, he broadcasts to a worldwide audience in English, Spanish and Arabic. In the West, RT repeatedly suspected of deliberate information warfare in the interests of the Kremlin and the distortion of the facts.

So, last fall, British media regulator Ofcom has recognized the incorrect coverage of conflicts in Ukraine and Syria channel RT in terms of accuracy and impartiality of presentation. According to the regulator, the TV channel violated the law 14 times in the last ten years. At the same time, Ofcom decided not to impose a fine but ordered RT to broadcast two corrections.

Also last year, assistant Secretary of state for Europe and Eurasia Victoria Nuland accused Russia Today of stuffing “lies” in the media “is full of different points of view based on facts”. At the same time she stressed that the audience RT in the United States is “tiny”.

Meanwhile, the RT noted a great influence of the channel on the audience not only in Russia but also abroad. In particular, in September, RT reported that the world service of the BBC appealed to the British Parliament asking for help to compete with RT and increase Russian-language broadcasting. The report noted that “the ratings of RT not the first to frighten the West.”

The Economist recently analyzed the work of RT, found a large number of bots in social networks. Having examined over 33 thousand tweets, the researchers came to the conclusion that retweets messages from RT makes a relatively small number of fans of the channel. A similar picture emerges with likes on Facebook. In a significant number of cases these actions produce bots, concluded the experts.

In early October, with praise RT in the “Right to know” on channel “TV Center” acted as the official representative of Russian foreign Ministry Maria Zakharova. In particular, she called the TV station a direct competitor to Western television, including the BBC. “What does RT, is a breakthrough from the point of view of what in the global information space there’s an alternative source of alternative information. I’m not saying that 100% objective, but there are some other opinion different from BBC, CNN and Fox,” said she.

At the end of last year, the Ministry of justice has published the cost of the TV channel Russia Today. As followed from the report, in 2014 Autonomous nonprofit organization “TV-Novosti”, management RT, spent 11.7 billion rubles to broadcast in English, Arabic and Spanish.

The international news Agency “Russia today” was founded by decree of Russian President Vladimir Putin in late 2013 on the basis of the liquidated “RIA Novosti”. Director General the new structure was Dmitry Kiselev, who is also accused of repeated falsifications and propaganda in the interests of the Kremlin.

In June, in an interview with the BBC General Director of “Russia today” and host of “Vesti Nedeli” Dmitry Kiselev eloquently statedthat neutral journalism is impossible in principle, and propaganda is not a dirty word, and “simply an attempt to explain anything”.



In the state Duma proposed to equate the defense of “telling the truth” resources – “Russia today” and RT 02.11.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal