The owner of RBC Mikhail Prokhorov had a meeting with the leadership of the media holding. The businessman assured the employees that would support the wording in a legal dispute with Rosneft, which is required from RBC three billion rubles for the article about the head of the oil company Igor Sechin.

As reported RNS , citing sources in the RBC, Prokhorov is going to attract lawyers of the group “ONEXIM” to resolve the dispute with Rosneft. “Shareholder held a meeting with employees of the company, where were discussed including the situation with the claim of “Rosneft” to the RBC. He said he intends to support the wording in this situation,” – said one of the sources.

The meeting with the leadership of Prokhorov’s RBC was prepared several months and took place about two weeks ago. Information about what lawyers “Oneksima” attracted to the process, confirmed another source close to the media. “Of course, our shareholders will protect the interests of RBC,” said he.

The representative of RBC Egor Timofeev said that the holding is attracted to the protection of the bar “Gridnev and partners”. A source close to RBC, the RNS explained that the Board “Gridnev and partners” has experience in representing interests of ONEXIM group.

However, in 2009, the newspaper “Vedomosti” reported that the lawyer Timofei Gridnev was part of RBC’s Board of Directors, and in 2011, the same publication wrote that the law office “Gridnev and partners” was one of the major sponsors of the party Prokhorov the Right cause, and the partners of the office was and the list of donors-individuals.

In early October, the Center for professional assessment (ATEC) at the request of “Rosneft” has carried out an assessment of the damage caused to the company by article RBC “Sechin asked the government to protect Rosneft from BP”, and came to the conclusion that the damage could be from 3.12 billion to 20.2 billion roubles.

In April “Rosneft” has submitted to Arbitration court of Moscow the claim to the journalists of the RBC holding Timothy Dzyadko, Lyudmila Podobedova and Maxim tovkaylo, demanding refutation of false information. Also among the defendants included the company “Business news”, is the founder and publisher of the newspaper, RBC-TV presenter Konstantin Bochkarev.

In late September it was reported that “Rosneft” has demanded from RBC 3,124 billion in compensation for reputational harm. Moreover, the company representative explained that this amount was determined from the analysis of tspo on the instructions of the plaintiff, and represented a calculated minimum damage. The court will take place on November 11.

The article RBC said the head of “Rosneft” Igor Sechin, for fear that BP will collect blocking stake in the company, asked the government to restrict the ability of customers to cooperate with BP. As stated in the material, Sechin has suggested the government not to sell 19.5% stake in the market, and find at least two buyers among Asian companies or funds. In “Rosneft” has denied this information, calling it “false” and “based on nothing the imagination of journalists or their so-called sources”, and then filed a lawsuit.



Prokhorov met with the leadership RBC has attracted lawyers “Oneksima” to resolve the dispute with Rosneft 24.10.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal