Roskomnadzor on the basis of the complaint of the Movement to defend the rights of voters “the Voice” brought the newspaper “Capital United Russia” to administrative responsibility. The reason for this decision was the lack of information about the issue number of the periodical in the output of party media.

“The voice” on its official website published a copy of the decision of the Supervisory authority. This clarifies that the chief editor of the newspaper will be brought to administrative responsibility for violation of article 13.22 of the code of administrative offences.

Newspaper “Capital United Russia” was distributed by the forces of the agitators during the election campaign, say human rights activists. The publication contained propaganda for the ruling party, however, was not financed from the election Fund “United Russia”, as formally acted as the party organ.

In fact, the journal was published just before the elections, and this explains the lack of data on the frequency of releases, which is a direct violation of the law, noted in “the Voice.”

In September of this year, the candidate in deputies of the state Duma from the party “Yabloko” Nikolay Kavkazsky has convicted the editor of the newspaper “Capital United Russia” Oleg Smolkina in violation of electoral laws. The Moscow election Committee had acknowledged his guilt and made a Protocol on administrative offense.

Caucasian found that in the newspaper, which is not paid from campaign accounts, campaigning for candidates, use the image of the President and the Moscow mayor. However, this newspaper was distributed agitators, calling to vote for United Russia Deputy Nikolai Gonchar, explained in “the Apple”.



Roskomnadzor will make responsible chief editor of the newspaper “United Russia” for illegal campaigning 02.11.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal