RBC journalists ahead of the sitting of the Arbitration court of Moscow under the claim of “Rosneft” to the media holding RBC on 3,124 billion published an editorial in which she explained why this figure, like all the other claims of “Rosneft”, “has no relation to reality and may be similar to the settling of accounts with the independent media.” In the oil company called this move an attempt to put pressure on the court.

In April “Rosneft” has submitted to Arbitration court of Moscow the claim to the journalists of the RBC holding Timothy Dzyadko, Lyudmila Podobedova and Maxim tovkaylo, demanding refutation of false information published in the article “Sechin asked the government to protect Rosneft from BP”. Also among the defendants included the company “Business news”, is the founder and publisher of the newspaper, RBC-TV presenter Konstantin Bochkarev.

The article RBC said the head of “Rosneft” Igor Sechin, for fear that BP will collect blocking stake in the company, asked the government to restrict the ability of customers to cooperate with BP. As stated in the material, Sechin has suggested the government not to sell 19.5% stake in the market, and find at least two buyers among Asian companies or funds.

In the oil company denied the report, calling it “false” and “based on nothing the imagination of journalists or their so-called sources”, and then filed a lawsuit.

November 9, in the article “Six questions about the claim of “Rosneft”: why its unreasonable demands” RBC journalists stressed that the above article, firstly, did not affect the relations between “Rosneft” and BP, and, secondly, to charges of spreading information discrediting business reputation of the company, does not stand up to scrutiny.

The claim of “Rosneft” claimed that the “defamatory nature” of the information mentioned in the article, may be justified by the fact that as a result of their distribution “impression” that the leadership of the company “contrary to the interests of the state and investors” trying to influence the process and results of privatization of 19.5% of Rosneft, pursuing solely their own interests associated with maintaining the current level of control over the management of Rosneft, said in the holding.

Another “impression”, according to the text of the claim, the management of “Rosneft”, referring such proposals to the government “acts in breach” the key principles of the corporate governance code of Rosneft, according to which system of corporate governance Rosneft offers equal opportunities for the realization of the rights of all shareholders, added in the RBC.

The official representative of “Rosneft” Mikhail Leontiev, in turn, has described the new publication journalists as an attempt of pressure upon court through the formation of public opinion, reports the RNS.

“I want to remind that in the framework of the possibility of a settlement agreement they offered to admit disseminated information, in fact, is false, thus, they themselves admitted their guilt. Therefore, this publication is internally contradictory and legally helpless, and her only goal can be the formation of public opinion to put pressure on the court”, – said Leontiev.



Rosneft has accused RBC of attempt of pressure upon court through the formation of public opinion 09.11.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal