The Moscow arbitration court satisfied the claim of the largest Russian oil company “Rosneft” to the Communist party of Russia (KPRF) and the information Agency “Rosbalt” about protection of business reputation, reports RIA “Novosti”.

The court acknowledged untrue and discrediting the business reputation of the plaintiff, information contained in publications, “Valery Rashkin: the Government officially allowed the management of “Rosneft” to steal” and “Rashkin: Allowing Rosneft to hide commercial information, the economy Ministry encourages theft”, published on the websites of the defendants and ordered them to publish a retraction within 10 days after the court decision comes into legal force.

The claim by the third Respondent – the Deputy of the state Duma Valery Rashkin – the court fully dismissed. Meanwhile “Rosneft” on Thursday rejected the demand to obligate the defendants to remove defamatory information from websites, as defendants have already done so voluntarily.

The decision of the court of first instance will come into force in a month, if it is not appealed. In “Rosbalt” I do not exclude that it will be done, because, according to the newspaper, no violations, it does not allow editors simply reprinted an article from the Communist party, reports RBC. However, the article was removed from the site.

Meanwhile, Sam Rashkin his involvement in the publication denies. The representative of the Communist deputies had earlier said in court that “publication has occurred for unexplained reasons”, writes “Kommersant”. According to him, it was “either an error, or the provocative actions of third parties.” In the opinion of the representative of the Communist party, in publications of the contained value judgments and not statements.

Currently, the website of the Communist party to address the material for which a lawsuit was filed, published an article entitled “Valery Rashkin: What, in fact, allowed by the government to the management of Rosneft?”

This is not the first lawsuit filed by “Rosneft” and personally the head of the company Igor Sechin, to the media in connection with various publications about the activities of the company and the estate of her head. In September, Sechin has won a lawsuit against the newspaper “Vedomosti”, which dealt with the article about the house of the head of “Rosneft” in the Moscow suburb of Barvikha. And in October, the court satisfied the claim on protection of honor and dignity of the head of “Rosneft” to “to the New newspaper”.

December 12 will be a meeting of the Arbitration court under the claim “Rosneft” to the RBC. The reason for it was published in April 2016, the article “Sechin asked the government to protect Rosneft from BP”. Rosneft claims that set forth the material information is untrue, defames the business reputation of the company and requires the holding company as compensation for record amount of three billion rubles.



The court satisfied the claim of “Rosneft” to the Communist party and “Rosbalt” 17.11.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal