British newspaper the Telegraph was accused of corruption, the new head coach of the England football Sam Allardyce.

The newspaper has published the results of a 10-month journalistic investigation aimed at finding evidence of corruption and bribery in English football.

Even before the appointment of Allardyce on current position the journalists met him in the guise of Asian businessmen. For a fee of 400 thousand pounds sterling 61-year-old took to help the “businessmen” to profit from transfer deals English clubs.

He also told how to circumvent the rules of the Football Association of England (FA) for the transfers of players, which prohibit third parties hold the rights to the players.

The journalists of the Telegraph detailed the circumstances of the investigation in a letter to the FA, providing report printouts talks and videos.

It is reported that the FA started its own investigation into the case.

Previous head coach of the British Roy Hodgson has announced his retirement at a press conference after the match of 1/8 final of European championship in which England conceded to the debutant of the championship team of Iceland (1:2).

His successor Allardyce previously headed clubs Sunderland, West ham, Blackburn, Newcastle and Bolton.



The Telegraph was accused of corruption coach of the England football 27.09.2016

Share this news

Share to Google Plus
Share to LiveJournal